Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.09.2009 11:22 - Дяволът(из живот сред хималайските учители)
Автор: something Категория: Други   
Прочетен: 2562 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 01.10.2009 22:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Една вечер, след като бяхме изминали тридесет мили из планината, с моя брат по учение спряхме да отдъхнем две мили след Кедарнат(свещен град в Индия).Бях много изморен и скоро заспах, но сънят ми беше неспокоен поради крайното ми изтощение.Беше студено и нямах одеяло, с което да се увия, затова поставих длани около врата си, за да се топля.Рядко сънувам.Сънувал съм само три- четири пъти в живота си и всичките ми сънища са се сбъдвали.Тази нощ сънувах, че дяволът ме души, стиснал гърлото ми със силните си ръце.Имах усещането, че се задушавам.
Когато видял, че ритъмът на дишането ми се променя, и си дал смека, че изпитвам значителен дискомфорт, моят брат по учение се приближил и ме събудил.
–Някой ме стискаше за гърлото!- заявих аз.
Тогава той каза, че собствените ми ръце са стискали гърлото ми.
    Онова, което наричате "дявол", е част от вас. Митът за дявола и злото ни е наложен от собственото ни невежество. Човешкият ум е невероятно чудо и вълшебник.Той може да приеме формата и на дявол, и на божествено същество във всеки миг, в който пожелае.Може да бъде страшен враг или прекрасен приятел, създавайки ад или рай за нас. В подсъзнанието се крият много склонности, които трябва да бъдат открити, за да ги погледнем право в очите и да ги трансцендираме, преди да поемем по пътя на Просветлението.
   Сънуването е естествено състояние на ума. То е междинното състояние между будуване и сън. Когато сетивата нямат възможност да получават сетивна информация, умът започва да си припомня спомените от подсъзнанието и чакат да бъдат удовлетворени. Когато сетивата не възприемат обекти от света и съзнателният ум почива, започват да излизат спомени, които наричаме "сънища".Чрез сънищата можем да анализираме дадено ниво на скритата си личност.
    Съществуват различни видове сънища. Освен мъчителните и приятните сънища, които имаме обикновено, съществуват и други две категории, които е необходимо да анализираме. Едната включва пророческите сънища, а другата- кошмарите. Понякога пророческите сънища са напътстващи. Кошмарите са признак за силна агония, предизвикана от чувство на безсилие. Те могат да възникнат ако човек е много уморен или страда от лошо храносмилане.
    Не съм чул някой някога да твърди, че е видял дявол през деня. Моят брат ми каза следното с помощта на сравнение:
     –В мрака можеш да помислиш въжето за змия. Можеш да вземеш миража в далечината за вода. Липсата на светлина е главната причина за подобни видения. Съществува ли дяволът? Ако има само едно същество, което е всеприсъщващо и всезнаещо, къде тогава е  мястото за съществуване на дявола? Религиозно болните вярват в съществуването на дявола, забравяйки за съществуването на Бог. Негативният ум е най- големият дявол, който обитава човешкото същество. Трансформацията на негативното води до позитивни или ангелски видения. Именно умът създава ада и рая. Страхът трябва да се изкорени от човешкия ум.



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. victoriavselena - много хубаво
30.09.2009 20:59
написано. Точно така е, и бог и дявола са в съзнанието ни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: something
Категория: Други
Прочетен: 52834
Постинги: 15
Коментари: 17
Гласове: 76
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930